Thursday, July 23, 2009

Smart group sesi 2009/2010





Salam..apa kabar semua?Dah lama sungguh tidak update blog ini.Alhamdulillah ..saya dapat
berusrah dengan adik-adik usrah baru petang tadi.Walaupun kehadiran hanya 2 orang sahaja tetapi itu cukup membuat diri ini rasa gembira dapat memberi apa yang mereka perlu tahu.



Saya menjadikan buku Madha Ya'ni Intima` Lil Islam(Apa ertinya saya menggabungkan diri dengan Islam) karangan Almarhum Dr. Sheikh Fathi Yakan sebagai pembuka bicara di petang hari.Sesungguhnya walaupun buku tersebut diterbitkan pada awal 70 an tetapi roh dan tekstual ilmu Islamnya masih terpelihara.Walaupun saya masih dikira baru dengan buku ini,tetapi ia dapat memberikan gambaran jelas kepada persoalan kepada MUSLIM yang menganut ISLAM.Cuma ia perlu diberikan nafas baru dengan bacaan buku tambahan lain.

Sungguh mengujakan berkongsi dengan adik-adik usrah yang komited seperti mereka.Memang benar, sesuatu yang dibuat daripada niat untuk berkongsi dengan orang lain sangat satisfaction berbanding disimpan dalam kocek sendiri.Tema Inside out memang perlu diketengahkan kepada para nuqaba` dalam merencanakan dakwah & tarbiyah agar kepuasan dirai tanpa rasa tertekan ketika berusrah.InsyaAllah next usrah akan berbicara an akuna muslim fi aqidati(Saya mestilah muslim di sudut Aqidah).

No comments:

Post a Comment